Kreditering kan være nødvendigt af flere grunde. For salg kan det være en kunde, der fortryder købet eller der kan være en fejl på fakturaen. Tilsvarende kan regninger blive annulleret helt eller delvist fordi du fortryder købet eller regningen indeholder fejl. Nedenfor gennemgår vi, hvordan du opretter og bogfører kreditnotaer i Simpelt Regnskab.
Kreditnotaen er nu oprettet og kan sendes til kunden.
Så er kreditnotaen oprettet og kan sendes. Husk at tilbageføre det krediterede beløb.
Ved fejl på en regning, skal du bede sælger om at sende en kreditnota. Når du har modtaget den retter du din indtastning
Du kan med fordel uploade kreditnotaen sammen med den oprindelige regning på udgiften, så du har dokumentationen i orden.
Du har allerede indtastet udgiften og du skal derfor oprette en særskilt tilbageførsel. Også her skal du sørge for at få en kreditnota fra leverandøren.
Alt du skal bruge i et nemt regnskabsprogram til selvstændige. Første måned er gratis.