Alt dit firma behøver

Regnskab til freelancere og selvstændige

Vores mål er at det skal være både let og forståeligt at lave regnskabet selv og bevare overblikket, så der bliver mere tid til både kunderne og dig selv.

  • Af selvstændige, til selvstændige

    Med mere end 16 år som selvstændige kender vi udfordringerne for små virksomheder, hvad enten det er at få styr på bogføringen, moms eller selvangivelsen.

  • Ingen tilkøb, ingen overraskelser

    Prisen skal være lige så let at forstå som regnskabet. Derfor har vi kun én pris med alle funktioner inkluderet: Kun 89,- om måneden.

  • Gratis support

    Selvom Simpelt Regnskab er let at bruge, kan der godt opstå spørgsmål. Derfor sidder vi klar til at hjælpe på både email og telefon. Vi har også skrevet en lille guide om bogføring, moms og skat: Kom godt i gang som selvstændig.

  • Uanset firmaform

    Der er mange måder at være selvstændig på og Simpelt Regnskab kan bruges af både enkeltmandsvirksomheder, I/S, ApS og IVS. Hvis du kommer fra et andet regnskabsprogram, er det let at skifte til Simpelt Regnskab.

Nedenfor har vi samlet nogle af de vigtigste funktioner i Simpelt Regnskab. Vi arbejder hele tiden på at gøre det endnu bedre.

Fakturering

  • Ubegrænset antal fakturaer

    Vi blander os ikke i om du sender 3 eller 100 fakturaer om året. Uanset hvor mange, du har brug for, tager det kun et øjeblik at oprette en faktura.

  • Send som email eller EAN

    Du kan sende fakturaer direkte fra Simpelt Regnskab og handler du med det offentlige, kan du naturligvis sende elektroniske EAN-fakturaer.

  • Tilbud og ordrebekræftelse

    Kladder (ikke-bogførte fakturaer), kan sendes som tilbud og downloades som ordrebekræftelse. Når kunden har accepteret, kan tilbuddet laves om til en faktura med et enkelt klik.

  • Rykkere

    Desværre er en venlig påmindelse ikke altid nok. Derfor har vi gjort det helt enkelt at lave rykkere med rykkergebyr.

  • Kreditnotaer

    Det er lige så enkelt at lave en kreditnota, som det er at lave en faktura.

  • Eget logo på faktura

    Tilpas faktuaren med dit eget logo, vælg mellem flere designs og tilføj en personlig besked.

  • Valutahåndtering

    Sælger du til udlandet, klarer Simpelt Regnskab valutakurser og omregning helt automatisk.

  • MobilePay

    Integration med MobilePay Business gør det enkelt for dine kunder at betale.

Udgifter

  • Gem dine kvitteringer online

    Tag et billede af din regning på telefonen eller upload fra din computer. Når du gemmer dine kvitteringer i skyen, bliver de aldrig væk og du slipper for stakken af bilag.

  • Ubegrænset antal udgiftsbilag

    Uanset hvor mange regninger du modtager om året, er de inkluderet i prisen.

  • Løn med integration fra Danløn

    Integration med Danløn sikrer at lønafregninger kan bogføres på ingen tid. Bruger du et andet lønsystem er indtastningen stadig overskuelig.

    I en enkeltmandsvirksomhed fungerer løn lidt anderledes og det kan du læse mere om i vores guide til Løn og skat for selvstændige

  • Automatisk afskrivning på aktiver

    Hvis du køber udstyr til firmaet over afskrivningsgrænsen, klarer Simpelt Regnskab automatisk den skattemæssige afskrivning med 25% årligt.

Regnskab

  • Overblik

    Det er hurtigt at finde ubetalte fakturaer, kommende udgifter og årets overskud til dato. Det sikrer at du hele tiden ved, hvad der sker i dit firma.

  • Automatisk beregning af moms

    Moms bliver beregnet hver gang du laver en indtastning. Det betyder at du altid kan se, hvad du skylder eller har til gode. Vi understøtter selvfølgelig også kunstnermoms. De relevante tal er stillet op efter samme form som TastSelv, så indberetningen kan klares hurtigt. Se evt. vores guide Hvad er moms.

  • Overskuelig kontoplan

    Kontoplanen i Simpelt Regnskab er tilpasset selvstændige, så man ikke farer vild. Det er samtidig let at tilføje nye konti, hvis du f.eks. har brug for en ekstra bankkonto eller kasse.

  • Resultatopgørelse og balance

    Du har altid adgang til årsregnskabet, så du kan se i detaljer, hvordan virksomheden klarer sig.

  • Giv din revisor adgang

    Du kan gratis give din revisor eller partner adgang til firmaets regnskab.

  • Forskudt regnskabsår

    Selvfølgelig understøtter Simpelt Regnskab også forskudt regnskabsår til dit selskab.

  • Hjælp til selvangivelsen

    Simpelt Regnskab har indbygget hjælp til at udfylde tal fra resultatopgørelsen i den udvidede selvangivelse.

Administration

  • Fuld adgang fra mobil & tablet

    Med Simpelt Regnskab har du adgang til al funktionalitet – uanset om du sidder ved computeren, med iPad i sofaen eller er på farten med mobilen.

  • Kørebog

    Hvis du bruger din private bil til arbejdsrelaterede opgaver, kan du bruge den medfølgende kørebog til at beregne kørselsgodtgørelsen.

  • Tidsregistrering

    Den indbyggede timeregistrering gør det enkelt at holde styr på tiden, og oprette en faktura baseret på tidsforbruget.

  • Automatisk daglig backup

    Vi tager sikkerhedskopi af alle indtastninger hver dag og gemmer dem krypteret. Det betyder at dit regnskab altid er sikret - også hvis din computer bryder sammen.

  • Sikker kommunikation

    Al kommunikation mellem dig og simpeltregnskab.dk er krypteret, så information ikke kan aflyttes. Læs mere om sikkerhed og backup.

Brug tiden på dine kunder

Du får adgang til alle funktioner for 89,- om måneden (u.moms). Det er under 3,- om dagen for at bevare overblikket.

Med Simpelt Regnskab får du et let og overskueligt regnskab, så du får mere tid til at pleje din forretning.