Tilbud og ordrebekræftelser

Overslag, tilbud og ordrebekræftelser

Det sker ofte at et salg indledes med afsendelse af overslag eller tilbud. Et overslag vil ofte være mindre detaljeret end et tilbud. I Simpelt Regnskab kan du udover kladder oprette overslag, tilbud, godkendte tilbud og ordrebekræftelser. Du kan frit skifte mellem de tre typer og ingen af dem påvirker regnskabet, før de evt. ændres til en endelig salgsfaktura.

  1. Tryk Ny... i højre side fra siden Indtægter og vælg den ønskede type
  2. Vælg kunden og udfyld linjerne.
  3. Tryk Gem

Dokumentet er nu oprettet og kan sendes til kunden. Det er også muligt at ændre eksisterende kladder til en af de nævnte typer.

Skift type

Fra siden Indtægter vises de forskellige typer grupperet, så du hurtigt kan få overblik. Typen kan ændres enten ved at trykke på den lille pil i venstre side ud for datoen eller ved at klikke på dokumentet og klikke Skift type i højre side.

Opgrader til faktura

Når kunden har godkendt og salget er på plads, kan dokumentet opgraderes til en egentlig faktura.

  1. Klik på et dokument fra siden Indtægter
  2. Tryk Gør til faktura i højre side
  3. Kontroller fakturadato (sættes som standard til dags dato) og fakturanummer
  4. Tryk Konverter til faktura

Så er fakturaen oprettet og kan sendes.



Prøv Simpelt Regnskab gratis

Alt du skal bruge i et nemt regnskabsprogram til selvstændige. Første måned er gratis.


Mere om Simpelt Regnskab
Læs vores andre artikler