Det sker ofte at et salg indledes med afsendelse af overslag eller tilbud. Et overslag vil ofte være mindre detaljeret end et tilbud. I Simpelt Regnskab kan du udover kladder oprette overslag, tilbud, godkendte tilbud og ordrebekræftelser. Du kan frit skifte mellem de tre typer og ingen af dem påvirker regnskabet, før de evt. ændres til en endelig salgsfaktura.
Dokumentet er nu oprettet og kan sendes til kunden. Det er også muligt at ændre eksisterende kladder til en af de nævnte typer.
Fra siden Indtægter vises de forskellige typer grupperet, så du hurtigt kan få overblik. Typen kan ændres enten ved at trykke på den lille pil i venstre side ud for datoen eller ved at klikke på dokumentet og klikke Skift type i højre side.
Når kunden har godkendt og salget er på plads, kan dokumentet opgraderes til en egentlig faktura.
Så er fakturaen oprettet og kan sendes.
Alt du skal bruge i et nemt regnskabsprogram til selvstændige. Første måned er gratis.