Med Simpelt Regnskab er det let at bogføre løn. Bruger du Danløn, kan det gøres endnu hurtigere. Der er tre trin: Opsætning af Danløn, indtastning af lønafregningen og til sidst bogføring af A-skat, AM-bidrag og ATP.
Hvis du ejer en enkeltmandsvirksomhed og skal give dig selv løn, gøres det ved en såkaldt privat hævning og ikke med alm. lønsedler. Du kan læse om løn til ejer af enkeltmandsvirksomhed her.
Danløn skal indstilles, så systemet ved, du benytter Simpelt Regnskab. Det skal selvfølgelig kun gøres én gang.
Først for hele virksomheden
Og så for hver medarbejder
Så er Danløn sat op.
Når lønnen er indtastet i Danløn, skal den bogføres i Simpelt Regnskab. Bruger du et andet lønsystem, skal du selv udfylde felterne til lønkonti.
Nu har du en fil på din computer, som kan importeres til Simpelt Regnskab
Nu er alle lønkonti udfyldt med oplysningerne fra Danløn. Gennemse tallene og tryk Gem.
Efter bogføring af lønnen, kommer der senere en betaling til SKAT. A-skat og AM-bidrag betales typisk omkring d. 10. måneden efter og ATP en gang i kvartalet.
Så er betalingen bogført
Alt du skal bruge i et nemt regnskabsprogram til selvstændige. Første måned er gratis.