Et EAN nummer er et 13-cifret tal, der identificerer indehaveren. Det kaldes også GLN-nummer, men i Danmark kalder de fleste det stadig EAN-nummer. Fakturaer til offentlige institutioner skal sendes digitalt som en e-faktura, men flere og flere store virksomheder benytter også EAN.
Når du indtaster et EAN-nummer på din kunde, kan du sende EAN-fakturaer direkte fra Simpelt Regnskab. Selve oprettelsen af fakturaen sker på nøjagtig samme måde som ved almindelige fakturaer.
Før du kan sende EAN-fakturaer, skal systemet til e-faktura aktiveres i Simpelt Regnskab.
Først skal kundens EAN-nummer indtastes. Det skal selvfølgelig kun gøres én gang.
Nu kan du oprette en ny faktura eller trykke ind på en eksisterende faktura til kunden og sende fakturaen elektronisk.
Nu er fakturaen sendt elektronisk.
EAN-fakturaers linjer kan kun indeholde 40 tegn, så længere tekst bliver skåret til.
EAN-fakturaer bliver kontrolleret ved afsendelse, så hvis du får fejl er her et par ting, du kan kontrollere:
Der er begrænsing på, hvor mange e-fakturaer du kan sende pr. måned, men grænsen er sat så de færreste vil blive berørt. Skulle det blive et problem, så tag kontakt til os.
Alt du skal bruge i et nemt regnskabsprogram til selvstændige. Første måned er gratis.