Kom godt i gang med regnskabet
At starte sit eget firma er en stor beslutning.
Med Simpelt Regnskab er regnskab og bogføring enkel og ligetil.

Moms med eget firma
Som selvstændig, skal du normalt opkræve moms ved salg og kan få tilbagebetalt momsen på udgifter. Det er let med Simpelt Regnskab.
Købsmoms og salgsmoms
Købsmoms er moms, der er lagt til prisen på varer og ydelser, du køber. Salgsmoms er det beløb, du skal lægge til prisen, når du sælger.
Simpelt Regnskab beregner automatisk moms på indtægter og udgifter ud fra det solgte eller købte beløb.
Hurtigt momsregnskab
Den samlede moms for indtægter og udgifter for hver momsperiode udgør momsregnskabet. Det skal indberettes og afregnes til SKAT.
I Simpelt Regnskab er momsregnskabet altid opdateret, så du hele tiden ved, hvor meget moms, du skal betale.
Momsfradrag og handel med udlandet
Som hovedregel får du købsmomsen tilbage fra SKAT, men der er dog undtagelser, hvor du kun kan få delvist momsfradrag.
Simpelt Regnskab har indbygget hjælp til delvist momsfradrag og håndtering af moms, hvis du handler med udlandet.
Løn i enkeltmandsvirksomheder
Du kan hæve penge til dig selv uden lønseddel, når du har brug for det og firmaet har penge nok. I udgangspunktet skal du betale skat af virksomhedens overskud, uanset hvor meget eller lidt, du har hævet til dig selv i løbet af året.
Overskuddet betragtes som personlig indkomst, så du skal betale det samme i skat, som hvis det var løn fra en arbejdsgiver. Dine hævninger indtastes let i Simpelt Regnskab fra siden "Hævet til privat".
Husk at lægge skat til side
Når dit firma modtager betaling for en faktura, er det ikke hele beløbet, du kan beholde. Salgsmomsen skal trækkes fra, evt. udgifter betales (f.eks. husleje til kontor) og det resterende beløb, overskuddet, skal du så betale skat af.
En god tommelfingerregel er at ca. halvdelen af overskuddet skal betales i skat. I Simpelt Regnskab kan du altid se årets foreløbige overskud og hvor meget du har hævet til dig selv.
Bogføring og regnskab
Bogføring er en afgørende del af at have sin egen virksomhed. Ved bogføring holder man styr på bl.a. fakturering og udgifter, hvor meget din virksomhed skylder og har af værdier.
Bogfør løbende og bevar overblikket
Bogføring (f.eks. indtastning af en udgift i regnskabet) skal ske hurtigst muligt og helst i datomæssig rækkefølge. Alle indtastninger skal kunne dokumenteres ved bilag, eksempelvis regningen for udgiften. I Simpelt Regnskab kan du gemme alle dine bilag samlet.
De kategorier, der findes i regnskabet til indtastninger kaldes konti og den samlede liste en kontoplan. Kontoplanen i Simpelt Regnskab er overskuelig og tilpasset selvstændige, men kan selvfølgelig udvides efter behov.
Regnskab
Indtægter og udgifter kaldes samlet for resultatopgørelsen og forskellen mellem de to giver årets overskud eller underskud. I regnskabet indgår også balancen, som består af virksomhedens værdier (kaldet aktiver) og hvordan den er finansieret (kaldet passiver).
Når regnskabsåret er gået, skal der laves en årsrapport og for enkeltmandsvirksomheder skal dele af regnskabet overføres til selvangivelsen. Simpelt Regnskab hjælper med begge dele.
Regnskabsprogram med alt du skal bruge
Simpelt Regnskab giver dig et let og overskueligt regnskab, så du får mere tid til din forretning. Kun 139,- / måned ved årlig betaling.
Skabt til selvstændige
Siden 2009 har vi arbejdet på at det skal være både enkelt og ligetil at lave regnskabet selv og bevare overblikket.
Simpelt Regnskab er lavet fra bunden med udgangspunkt i firmaer som dit, så der bliver mere tid til både dine kunder og dig selv.
Adgang til alt, overalt
Gratis support, indbygget momsafregning og årsregnskab. Gem bilag i skyen og send elektroniske fakturaer. Fra computer, mobil og tablet.
Vi har ingen tilkøb, så prisen er den samme uanset dit behov. For 139,- kr. pr. måned ved årlig betaling får du fuld adgang til alle funktioner.